Atentie la ce anvelope de iarna cumperi

Suntem in mijlocul sezonului rece, desi nu resimtim foarte mult temperaturile joase. Pana acum, vremea a tinut cu noi si am fost feriti de geruri puternice si de stratul mare de zapada cu care eram obisnuiti in anii anteriori. Soferii, mai ales cei din Bucuresti, resimt cel mai mult o iarna puternica, mai ales ca autoritatile sunt luate pe nepregatite, aproape de fiecare data, si intampinam dificultati in conducerea autovehiculului, dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa stam cu mainile in san si sa asteptam deszapezirea soselelor. Intra in responsabilitatea noastra atributia de a achizitiona anvelope de iarna de inalta calitate pentru masina noastra, pentru a evita derapajele pe sosea sau, in cel mai rau caz, accidentele nefericite.

Tocmai am citit pe internet un articol http://www.gandul.info/financiar/sase-sfaturi-ca-sa-nu-te-pacalesti-atunci-cand-iti-cumperi-anvelope-de-iarna-8864674 care include cateva sfaturi de urmat pentru a nu te pacali atunci cand achizitionezi anvelope de iarna.

NU recomand achizitia anvelopelor second hand (la mana a doua) din mai multe motive:

  • o anvelopa mai veche de cinci ani au probleme in privinta calitatii cauciucului, care sufera o ”imbatranire” o data cu trecerea anului, fiind afectata elisticitatea cauciucului.
  • daca anvelopele sunt prea uzate, acestea reduc performantele pentru care au fost proiectate
  • aparitia micilor umflaturi – acest lucru se datoreaza uzajului prea ridicat pe o anumita portiune de anvelopa. In acest caz, acestea trebuie inlocuite cat mai urgent pentru a evita situatia unei nefericite explozii.

Anvelopele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii in privinta calitatii:

– durabilitate (rezistenta la uzura)
– franare excelenta pe zapada
– manevrabilitate precisa
– risc redus de acvaplanare (derapaj)
– aderenta
– tractiune pe zapada

Mi-am cumparat anvelope de iarna pentru masina mea din luna august, anul trecut, deoarece, o mare majoritate de comercianti, atunci cand se apropie sesozul rece, tind sa creasca preturile, asa ca am facut un obicei anual ca pe timpul verii sa imi cumpar anvelope de iarna iar pe timpul iernii sa imi achizitionez anvelope de vara Zeetex pentru masina de familie.

Am vazut destul de multe accidente care au fost provocate de purtarea anvelopelor vechi si uzate. Anvelopele mai vechi de trei ani, chiar daca au fost sau nu utilizate, tocmai datorita degradarii produse de trecerea timpului, nu mai trebuie instalate si utilizate.

 

Stiati ca…?

– Anvelopele de iarna au o compozitie diferita fata de anvelopele pentru toate sezoanele sau cele de vara.
– Anvelopele de vreme rece contin un procent mai mare de cauciuc natural si dioxid de siliciu care evita intarirea cauciucului sintetic in conditii de frig, acest lucru le ofera o tractiune mai buna la temperaturi mai mici.
– O alta deosebire a anvelopelor de iarna sunt micile benzi pe profilul caii de rulare, ceea ce duce la cresterea tractiunii pe zapada si in conditii de umiditate permite apei sa iasa mai usor de sub anvelopa.

Exista anumiti soferi care se gandesc ca daca au tractiune fata, nu le trebuie decat doua cauciucuri. Acest concept este gresit! Anvelopele nu au doar rolul de a performa in pornirea si oprirea masinii pentru a avea nevoie doar de doua anvelope, la rotile din fata, ci au misiunea de a mentine stabilitatea acesteia in curbe. Nu cred ca isi doreste cineva sa derapeze in parapet sau in santuri cu masina doar pentru ca ii lipsesc doua anvelope.

Proprietarii de masini de tip SUV sunt si ei de parere ca nu au nevoie de anvelope de iarna pentru ca ei sunt ”mari si tari” insa tocmai datorita marimii si greutatii lor, franarea se face mai mult si mai prost, tocmai de aceea este recomandat montarea anvelopelor de iarna atunci cand se apropie sezonul in rece. In plus, daca incercati sa nu faceti asta, puteti risca amenda. Aveti bani in plus si nu aveti ce face cu ei?

 

Lasă un răspuns