Pentru soferi anul calendaristic se imparte in doua perioade importante: cam jumatate este perioada in care trebuie sa „poarte” cauciucuri de vara la masina, celelalte luni fiind dedicate cauciurilor de iarna.
Diferenta dintre cauciucuri de iarna si cele de vara o da tipul cauciucului din care sunt fabricate anvelopele si gradul de rezistenta, de uzura.
O data exacta pentru schimbarea cauciurilor pentru perioada de vara nu exista, regula respectata de mai toti soferii este ca vechile cauciucuri pentru iarna ajung in garaj cand temperaturile trec de 7 grade Celsius.
Daca te gandesti ca poti pastra pentru un timp anvelopele de iarna sau le poti folosi si vara trebuie sa stii ca la temperaturi ridicate cele de iarna, mai moi, mai maleabile, se uzeaza imediat indiferent de tipul de carosabil pe care circului. Odata cu uzura apare si riscul de accidente, masina nu mai poate fi manevrata la fel de usor, in curbe sau pe portiuni de drum ude masina nu mai poate fi contralata asa de bine.
De aceea este recomandata cumpararea de anvelope cargo 195/ 45 R15 de vara noi si inlocuirea lor intr-un service autorizat odata ce temperaturile sunt din ce in ce mai ridicate si iarna lasa locul primaverii si verii.
Tentatia este mare sa folosesti cauciucuri all season, pentru ca nu mai trebuie sa dai bani pe anvelopele de iarna si de vara, insa la 0 grade Celsius isi pierd aderenta, franarea brusca nu mai e eficienta, virajele in curbe stranse sunt greu de luat.
Spre deosebire de anvelopele de iarna si cele all season, anvelopele de vara sunt facute dintr-un material mai tare, mai rezistent, nu se uzeaza rapid, chiar daca la nivelul asfaltului avem temperaturi de pana la 60 de grade.
De asemenea, toate tipurile de anvelope cargo 195/ 45 R15 impiedica acvaplanarea, se pot folosi fara probleme si pe un carosabil umed, imediat dupa ploaie sau in zone unde zapada s-a topit rapid.
Pentru ca eficienta lor sa fie crescuta, anvelopele de vara trebuie cumparate la set si montate pe toate rotile nu numai pe doua dintre ele. In acest fel aderenta si manevrarea masinii sunt mult mai bune si mai sigure indiferent de cat de lung de drumul strabatut cu autovehiculul.
Anvelopele de vara se aleg in general dupa pret, sunt de dorit cele premium, de la marii producatori de anvelope, trebuie urmarite toate insemnele de pe anvelopa care atesta originalitatea si tipul de anvelopa.
Nu se recomanda anvelope second hand pentru ca gradul de uzura si eventualele fisuri in cauciuc sunt mai greu de evaluat la o simpla privire. Cel mai bine este sa cititi recomandarile producatorului masinii, sa vorbiti cu mecanici si sa mergeti cu cineva care stie totul despre anvelopele de vara cand le cumparati, chiar si atunci cand sunt noi.
Faptul ca o anvelopa este noua nu inseamna ca nu a stat cu lunile sau anii in depozite, unde cauciucul a putut „imbatrani” din cauza trecerii timpului si conditiilor de depozitare independente de producator. Odata cu imbatranirea cauciucului performantele sale scad considerabil, mai ales daca anvelopa a stat prea mult timp expusa la factori de mediu cu efect degradant.
Diferenta dintre cauciucuri de iarna si cele de vara o da tipul cauciucului din care sunt fabricate anvelopele si gradul de rezistenta, de uzura.
O data exacta pentru schimbarea cauciurilor pentru perioada de vara nu exista, regula respectata de mai toti soferii este ca vechile cauciucuri pentru iarna ajung in garaj cand temperaturile trec de 7 grade Celsius.
Daca te gandesti ca poti pastra pentru un timp anvelopele de iarna sau le poti folosi si vara trebuie sa stii ca la temperaturi ridicate cele de iarna, mai moi, mai maleabile, se uzeaza imediat indiferent de tipul de carosabil pe care circului. Odata cu uzura apare si riscul de accidente, masina nu mai poate fi manevrata la fel de usor, in curbe sau pe portiuni de drum ude masina nu mai poate fi contralata asa de bine.
De aceea este recomandata cumpararea de anvelope cargo 195/ 45 R15 de vara noi si inlocuirea lor intr-un service autorizat odata ce temperaturile sunt din ce in ce mai ridicate si iarna lasa locul primaverii si verii.
Tentatia este mare sa folosesti cauciucuri all season, pentru ca nu mai trebuie sa dai bani pe anvelopele de iarna si de vara, insa la 0 grade Celsius isi pierd aderenta, franarea brusca nu mai e eficienta, virajele in curbe stranse sunt greu de luat.
Spre deosebire de anvelopele de iarna si cele all season, anvelopele de vara sunt facute dintr-un material mai tare, mai rezistent, nu se uzeaza rapid, chiar daca la nivelul asfaltului avem temperaturi de pana la 60 de grade.
De asemenea, toate tipurile de anvelope cargo 195/ 45 R15 impiedica acvaplanarea, se pot folosi fara probleme si pe un carosabil umed, imediat dupa ploaie sau in zone unde zapada s-a topit rapid.
Pentru ca eficienta lor sa fie crescuta, anvelopele de vara trebuie cumparate la set si montate pe toate rotile nu numai pe doua dintre ele. In acest fel aderenta si manevrarea masinii sunt mult mai bune si mai sigure indiferent de cat de lung de drumul strabatut cu autovehiculul.
Anvelopele de vara se aleg in general dupa pret, sunt de dorit cele premium, de la marii producatori de anvelope, trebuie urmarite toate insemnele de pe anvelopa care atesta originalitatea si tipul de anvelopa.
Nu se recomanda anvelope second hand pentru ca gradul de uzura si eventualele fisuri in cauciuc sunt mai greu de evaluat la o simpla privire. Cel mai bine este sa cititi recomandarile producatorului masinii, sa vorbiti cu mecanici si sa mergeti cu cineva care stie totul despre anvelopele de vara cand le cumparati, chiar si atunci cand sunt noi.
Faptul ca o anvelopa este noua nu inseamna ca nu a stat cu lunile sau anii in depozite, unde cauciucul a putut „imbatrani” din cauza trecerii timpului si conditiilor de depozitare independente de producator. Odata cu imbatranirea cauciucului performantele sale scad considerabil, mai ales daca anvelopa a stat prea mult timp expusa la factori de mediu cu efect degradant.