Când te-ai “Google-it” ultima dată?

Comunicat de
presă

5 situaţii
neplăcute care apar când nu ne gestionăm reputaţia online
Când te-ai “Google-it” ultima dată?
           
            Nu mai este un
secret pentru nimeni faptul că, în ziua de azi, primul lucru pe care îl facem
atunci când cunoaştem o persoană este să dăm
“search”
pe Google dup
ă numele lui. Dacă acea persoană
reprezintă un viitor client, angajat sau un potenţial partener de afaceri,
acţiunea noastră este cu atât mai legitimă.
            În opinia Alinei Bota, consilier de branding personal şi
fondatorul companiei de training LevelUp
Vision
, tot ceea ce apare atunci când ne “google-im”, reprezintă “cartea noastră de
vizită online”, iar cu cât aceasta este mai curată şi în concordanţă cu
expertiza noastră, cu atât avem şanse mai mari să evolutăm în carieră.

“Controlul imaginii online sau, altfel spus, managementul reputaţiei online, a devenit o
practică reală şi extrem de importantă pentru orice afacere, pe care mulţi
antreprenori o lasă la voia întâmplării. Mulţi antreprenori cu care am intrat
în contact mi-au comunicat că nu sunt interesaţi ce spun oamenii despre ei în
mediul online, dar sunt extrem de grijulii cu oamenii care le calcă pragul.
Ţinând cont de schimbarea balanţei, în care online-ul a depăşit cu mult
offline-ul, o reputaţie pătată în mediul virtual este de 100 de ori mai greu de
reparat decât o bilă neagră pe care o
primim de la clienţii din viaţa reală. Acest lucru se întâmplă deoarece avalanşa pe care o poate produce
Internetul este de 100 de ori mai devastatoare şi implică un număr foarte mare
de potenţiali clienţi care ne vor ocoli dacă Google va lăsa urme adânci şi extrem de greu de reparat despre noi,
care vor bântui foarte mulţi ani de acum încolo”, explică Alina Bota.
            Specialistul a identificat o serie de 5 situaţii care
apar atunci când antreprenorii nu îşi gestionează în mod conştient apariţiile
din online:
1.   
Acelaşi nume, alt brand
personal
“Cu cât numele nostru este mai
des întâlnit pe Google, cu atât există șansa ca altcineva, care poartă același
nume cu noi, să aibă deja un brand puternic în mediul virtual. Îmi amintesc de
o clientă care spunea că atunci când cineva dă search cu numele ei, apăr o
grămadă de poze deocheate și știri de tabloid, pentru că numele ei coincide cu
o dansatoare cunoscută în lumea mondenă. Soluţia este că branduirea ei în
mediul se online să realizeze nu numai după nume şi prenume, ci mai ales după
profesia pe care o are. Dacă un avocat are un nume comun – spre exemplu, Ion
Ionescu – atunci toate amprentele sale
online
ar trebui să includă “avocat + Ion
Ionescu”,
pentru a nu fi confundat cu un prezumtiv Ion Ionescu mediator, contabil,
evaluator etc.”, afirmă Alina Bota.
2.   
Numele tău, informaţii care nu
mai sunt actuale
“Este posibil că de-a lungul
vieții să ne fi schimbat domeniul de activitate și să existe perioade în care
prezența noastră în online să fi fost mult mai puternică. Atât timp cât avem și
apariții despre domeniul actual, nu e nici o problemă, însă dacă există doar
informații din trecut și nimic actual, am putea genera confuzie și neîncredere.
Adică, în urmă cu 7 ani erai un om de afaceri de succes, de 7 ani nu mai zici
nimic. Unde ai dispărut? Ce s-a întâmplat între timp? Dacă la portofoliul nostru de imagine, mai
adăugăm și povești de mult uitate, care nu ne fac cinste, dar care au rămas în
online și nu prea avem cum să scăpăm de ele (apariții în presă tabloidă, diverse
articole denigratoare etc.), cea mai bună strategie este să începem să fim mai
activi şi mai relevanţi pentru actualitate, astfel încât fantomele trecutului să fie înlocuite cu noi informaţii despre
activităţile pe care le întreprindem”, declară Alina Bota.
3.    „Facebook-ul
e privat, e doar pentru prieteni”
Cea mai mare greşeală pe care
o poate face un antreprenor este să încerce să pună o barieră între viaţa
personală şi cea profesională. În opinia specialistului, opinia publică nu
reuşeşte să facă distincţie între cele două dimensiuni, ba chiar va suprapune
viaţa personală peste cea profesională, acordându-i o mai mare relevanţă. “Sunt oameni de afaceri,
altiminteri foarte respectabili, la care un simplu search pe Google relevă doar
profilul de Facebook încărcat cu poze intime sau în situaţii care pot fi considerate
mult prea personale. Este decizia fiecăruia cum își folosește contul privat de
Facebook, însă trebuie să avem în vedere faptul că Facebook-ul nu este 100%
privat. Oricând o fotografie nepotrivită pentru statutul nostru, o postare sau
un comentariu nepotrivit pot fi văzute de o companie mare, care ar dori să colaboreze
cu noi. Printre criteriile lor de selecţie se poate număra, fără doar şi poate,
modul în care ne gestionăm reputaţia online. Pe lângă business, asocierea
dintre cele două entităţi se realizează şi la nivel de imagine”, explică specialistul în branding
personal.
4.   
„Nu folosesc LinkedIn”
Dacă pe Facebook avem ocazia
să ne arătăm latura „umană”, adică să permitem oamenilor să ne cunoască
preocupările și preferințele din viață personală, pe LinkedIn avem ocazia să ne
expunem CV-ul și lumea să ne remarce realizările profesionale. În plus, pe LinkedIn
avem recomandările celor cu care am colaborat de-a lungul timpului și care ne
oferă credibilitate. “În
lumea profesioniștilor, dacă nu ai cont pe LinkedIn, nu prea exiști. Așa că ar
trebui să ne mai gândim înainte de a lua decizia de a exclude total această
reţea socială din strategia noastră de imagine. Postările noastre de pe
LinkedIn trebuie să reflecte nu doar trecutul sau prezentul nostru profesional,
ci mai ales viziunile noastre, care i-ar putea inspira şi pe alţii şi care şi-ar
dori să lucreze cu noi la un moment dat”, spune Alina Bota.
5.    „Social
media e o prostie!”
De cealaltă parte, există
oameni de afaceri care afirmă că Social Media este doar un mediu destinat
relaxării, nu şi un mediu de promovare a afacerii. “Facebook şi
Google oferă unelte extrem de eficiente de promovare în mediul online, unde putem
targeta publicul până la cel mai profund interes al său. În toată epoca Web
2.0., Social Media şi Google au reuşit să construiască un profil socio-uman al
publicului atât de complex, încât în actuala etapă de dezvoltare a
Internetului, Web 3.0., ne sunt servite reclame conform intereselor noastre.
Cea mai mare greşeală pe care o putem face în afaceri, la ora actuală, ar fi să
excludem Social Media şi Google din strategia noastră de relaţionare cu
potenţialii clienţi”, conchide Alina Bota, consilier de branding personal şi
fondatorul companiei de training LevelUp
Vision
.
Persoană de contact
Alina
Bota

Consilier de branding personal
Fondator – LevelUp Vision
alina.bota@levelup.vision
0737.809.697
Transmite,
Dr. Tănase Tasențe
Director General
Plus Communication
0725.465.508

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *